Gyakran ismételt kérdések

A forró nyári napokon rengeteg ember fejében megfordul az, hogy szeretne a házába, lakásába, irodájába egy vagy több klímát, mert már elviselhetetlen a hőmérséklet. A hosszantartó 30 fok feletti hőmérséklet miatt este a helyiségek nem tudnak visszahűlni, ezáltal nem tudunk pihentetően aludni, mivel mindenhonnan folyik rólunk a víz. Sokan pedig azon is elgondolkodtak már, hogy klímával szeretnének fűteni, hiszen azt már mindenki hallotta, hogy klímával fűteni meglehetősen gazdaságos és kényelmes. Éppen ezért már biztos, hogy másnap az ember felkeresi azt az ismerősét, akinek tudja, hogy van klímája majd megkérdezi, hogy ő elégedett-e azzal a klímával, ami náluk van és nem utolsó sorban felteszi azt a kérdést is, hogy elégedett volt-e azokkal a szerelőkkel, akik azt a klímát beszerelték. Bár nem mindenki ilyen szerencsés, hogy az ismerősének van klímája és persze közel sem biztos, hogy ha még van is, akkor elégedett volt a szerelőjével. Éppen ezért sokan a népszerű oldalakon keresésbe kezdenek.  Ilyenkor kinyílik a világ és számos olyan információval találkoznak, amit nem is értenek.

Első sorban tudnunk kell azt, hogy milyen klímát szeretnénk. Sokan keresnek bennünket azzal, hogy hűtő-fűtő klímát szeretnének. Első sorban Önnek azt kell tudnia, hogy minden klímával lehet hűteni és fűteni is. Az eldöntendő dolog ebben a kérdésben az, hogy fűtésre mikor is használná a klímát. Rengeteg olyan klíma van, ami fűtésre csak az átmeneti időszakban tudja a felhasználót kiszolgálni. Azonban, ha télen (0 fok alatt) mondjuk fűtés rásegítésként szeretné használni, vagy kimondottan klímával fűtene, esetleg egy biztonsági alternatívaként használná fűtésre, akkor olyan klímát kell választani, ami téliesített vagy fűtésre optimalizált hűtőfűtő klíma. Használja keresőnket és könnyedén megtalálja azt a klímát, amire szüksége van, valamint olvassa el ezzel kapcsolatos részletes írásunkat ide kattintva.

Sok ember számára fontos az is, hogy wifi vel szerelt legyen a klímája. Tudni kell azt is, hogy túlnyomó részt a gyártók a készülék tartozékaként adják a wifi modult. Persze előfordul, hogy a kiválasztott klímához csak opcionális a wifi modul, így azt sajnos többletköltségként meg kell vásárolni. Használja a keresőnket, és könnyedén talál olyan klímát, ami wifi modullal szerelt.

Fontos az is, hogy olyan márkájú készüléket vásároljuk, ami megfelelő szervízháttérrel rendelkezik, hiszen, ha Önnek garanciális problémája van, akkor azt gyorsan és könnyen tudja intézni a szerelőjén keresztül. Természetesen mi közvetlenül a gyártótól vásároljuk a klímákat, akikkel szoros partneri kapcsolatot ápolunk, így, ha Önnek garanciális problémája van, csak annyi a dolga, hogy velük felveszi a kapcsolatot, mi pedig mindent azonnal intézünk.

Tapasztalatunk az, hogy az utóbbi időben rengetek klímás lett. Ez sajnos a minőségi munka rovására ment. Számtalan ügyfelünk keres meg bennünket azzal, hogy nem hűt vagy nem fűt a klímája, vagy éppen folyik a klímájából a víz, és azt a szerelőt, aki korábban beszerelte a klímát, már nem éri el. A hibák elhárítása során, sok esetben szerelői hibát tapasztalunk. Ilyenkor szoktuk azt mondani, hogy nem mindig a legolcsóbb klímás a jó választás, mert a végén mire kijavítjuk a hibát és összeadjuk a beszerelési és javítási költségeket, akkor látjuk azt, hogy ha akkor 30-40 ezer forinttal többet fizettünk volna egy olyan szakembernek, aki becsületesen, alázatosan, precízen végzi a munkáját, akkor jobban jöttünk volna ki anyagilag.

Néha azonban a referencia munka árulkodó lehet, persze, ha nem értünk hozzá, akkor ez sokat nem segít. Bár azt gondoljuk, hogy az látszik, ha valamit csak úgy felhánytak, összetákoltak a falra.  Fontos mindenképp az is, hogy a szerelő tartson egy felmérést, mert már tapasztaltunk olyat is, hogy telefonon keresztül tartottak helyszíni felmérést, ami az álláspontunk szerint semmire sem elég, főleg, hogy szerintünk fontos az is, hogy lássuk azt, hogy kit/kiket is fogunk beengedi a lakásunkba szerelni. Mint mindenhol, a kölcsönös szimpátia itt is fontos, még a szerelőnek is! Látni kell azt, hogy milyen munkálat szükséges, hol ideális a beltéri és kültéri egység elhelyezése, az elektromos hálózat elbírja-e klímát, klímákat, és természetesen, hogy honnan és milyen módon lehet áramot vételezni.

Célszerű utána nézni a kivitelező cégnek is, hogy az a cég számlaképes-e, megkérdezni, hogy honnan vásárolja a klímákat, a klímákhoz a szerelést megelőzően állít-e ki telepítési tanúsítványt, valamint garancia papírt, majd a szerelést követően regisztrálja-e a Nemzeti Klímavédelmi Hatóság oldalán a készüléket.

A telepítési tanúsítvány az a Nemzeti Klímavédelmi Hatóság (továbbiakban NKVH) felületén kiállított dokumentum, ami igazolja, hogy a vásárolt klímaberendezést szakember fogja telepíteni. A tanúsítvány tartalmazza a vásárló (magánszemély, cég) adatait, a forgalmazó cég adatait, hogy mikor és milyen típusú klímát értékesített, az milyen és mennyi hűtőközeget tartalmaz. Tartalmazza továbbá azt is, hogy mi a klíma gyári száma (amit beszerelnek), azt ki fogja beszerelni (F-gáz azonosítóval) hova és mikor.

Ön is ellenőrízheti mind a kivitelező céget, mind a szerelőt a Nemzeti Klímavédelmi Hatóság oldalán, ezzel egyfajta biztonságot adhat magának és megnyugodhat, hogy a cég és a szerelő megfelelő képesítéssel rendelkezik, tehát felszerelheti a készülékét, amit majd a kivitelezést követően be is regisztrál a klímavédelmi hatóság oldalán. Ellenőrzést itt teheti meg:

https://nemzetiklimavedelmihatosag.kormany.hu/ellenor2.php

A karbantartás egy jól működő klíma átvizsgálását, klíma fertőtlenítését, klíma tisztítását jelenti. Hogy nálunk hogyan és milyen módon történik egy karbantartás, arról ide kattintva olvashatnak bővebben-

A javítás ezzel szemben azt jelenti, hogy a klímával kapcsolatban valami rendellenes dolgot tapasztalunk, amit csak javítás útján lehet elhárítani. Legyen szó gázhiányról, víz problémáról, alkatrész meghibásodásról.